Můžeme pracovat s cookies,
ať víme, jak to na našem webu žije?

Projekt „Společně česko-polské příhraničí“ umožní pohodlně jezdit vlakem do Szklarske Poręby

15. 01. 2014

Na základě schválené žádosti o realizaci projektu „Společně pro česko-polské příhraničí“. Tady jsou  informace  o historii a očekávání spojených s projektem:

1.      Smlouva o vzájemné spolupráci v oblasti zajišťování a organizace veřejné železniční hromadné dopravy v přeshraničním pásmu na úseku železniční tratě Szklarska Poręba Górna – Kořenov byla podepsána hejtmanem LK Martinem PŮTOU a vicemaršálkem Dolnoslezského vojvodství Jerzegem LUZNIAKEM dne 13. prosince loňského roku;

2.      Uzavření smlouvy bylo dalším společným krokem obou stran po realizaci rekonstrukce železniční trati Szklarska Poręba Górna – Harrachov a uvedení do provozu v roce 2011;

3.      V roce 2010 byl opraven úsek železniční trati Harrachov žst. – státní hranice CZ/P - Szklarska Poreba Górna (OPPS 2007-2013 Cíl 3 (ČR-Polsko) v Euroregionu Nisa), po té byl zahájen provoz železničních vozidel, pro osobní dopravu, na úseku Kořenov – Harrachov – Jakuszyce - Szklarska Poreba Górna. Celý úsek je dlouhý 21 km a pro Liberecký kraj a Dolnoslezské vojvodství provozuje dopravu celoročně společnost GW Train Regio a. s. Smlouva se společností GW Train Regio a.s. je uzavřena do prosince 2015;

4.      Od této doby získali obě smluvní strany zkušenosti s provozem přeshraniční dopravy, zejména rekreační;

5.      Na základě těchto skutečností byla zahájena realizace projektu „Společně pro česko-polské příhraničí“, ve kterém budou obě strany společně připravovat podklady pro realizaci provozu od prosince roku 2015;

6.      Partneři projektu Liberecký kraj a Dolnoslezké vojvodství jsou koordinátory veřejné dopravy a uzavřely smlouvu o spolupráci pro společný provoz na této trati a jak ukazuje současný provoz, je nezbytné řešit některé oblasti tak, aby společný provoz byl konzistentní. Jedná se především o následující oblasti: oblast tarifní, oblast smluvní, oblast provozní, oblast marketingu a vzájemného setkávání, oblast vzájemné spolupráce, oblast napojení na další trasy do vnitrozemí;

7.      Obsahem tohoto projektu Společně pro česko-polské příhraničí bude zpracování dokumentu - společná analýza stávajícího provozu zaměřená zejména na problematické oblasti, na základě které bude vytvořen návrh provozu osobní železniční dopravy ve výše uvedeném úseku od roku 2015. Jedná se především o následující oblasti a těžiště:

a.       Rozdílnost legislativního a právního rámce mezi Polskem a ČR;

b.      Počet cestujících v jednotlivých vlacích;

c.       Správnost jízdního řádu;

d.      Volba vybraných vozidel do provozu v souvislosti s mezinárodním aspektem;

e.       Tarifní problematika;

f.        Legislativní překážky na obou stranách;

g.       Využití mimořádných vlaků;

h.      Pravidelnost, která je závislá na povětrnostních podmínkách;

i.        Technické parametry tratě;

j.        Jedním z faktorů je možné bezpřestupové vlakové spojení Liberec - Szklarska Poreba Górna, případně návaznosti na spojení Liberec – Jelení Hora.

k.      Projet bude ukončen v červenci 2014, finanční rámec projektu je 8 385,33€, realizátorem projektu na české straně je společnost KORID LK spol. s r.o.

8.      Jak uvedl pan Vladimír Mastník, člen rady Libereckého kraje, první kroky realizace projektu jsou v současné době zaměřeny na zajištění společného konceptu provozu veřejné dopravy při příležitosti zimních sportovních akcí:

a.       FIS MS v letech na lyžích v Harrachově v termínu 13. 3. – 16. 3. 2014;

b.      XXXVIII. Ročníku Biegu Piastówa v Jakušicích v termínu 28. 2. – 2. 3. 2014      

c.       Světového poháru FIS 2014 v Jakušicích v termínu 18. 1. – 19. 1. 2014.

Mgr. Langer Jiří
jiri.langer@kraj-lbc.cz
Telefon: 485226302
Mobil: 739541588

dfagad

Zadejte text