Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

Rada schválila příspěvek pro Krajskou správu silnic Libereckého kraje. Zahájila i výběr zhotovitelů pro dalších sedm projektů

Mgr. Filip Trdla

tiskový mluvčí kraje a krajského úřadu

  • 18. 04. 2018 00:00
  • Doprava
  • Rozvoj

Sdílet článek

Pro Krajskou správu silnic Libereckého kraje byl schválen příspěvek na zajištění přípravy projektů oprav havarijních úseků krajských silnic. Počítá se s rekonstrukcí krajských silnic v délce 18,6 kilometrů za celkem 8 milionů korun. Rada kraje dále rozhodla o zahájení výběru zhotovitelů pro dalších sedm projektů. Po opravených vozovkách budou jezdit řidiči například v Žandově, Frýdštejnu nebo v Českém Dubu.

„Liberecký kraj rozhodl o zahájení přípravy projektových dokumentací na dalších konkrétních úsecích silnic II. a III. třídy. Rada kraje vyčlení příspěvek ve výši 8 milionů korun na záměry, které by měly být stavebně uskutečněny nejpozději v roce 2020. Přípravu projektů bude zajišťovat příspěvková organizace Krajská správa silnic Libereckého kraje,“ uvedl náměstek hejtmana pro resort dopravy a investic Marek Pieter.

Již nyní je v Libereckém kraji připravováno zhruba 105 projektů na zlepšení stavu silnic II. a III. třídy, a to o celkové délce 170 kilometrů. Podle posledního hodnocení stavu povrchů vozovek je 640,1 kilometru (30,9 %) silnic II. a III. třídy v našem regionu havarijních a u téměř 321,6 kilometru (15,5 %) silnic je považován jejich stav za nevyhovující, tedy takový, že silnice nesplňují podmínky provozní způsobilosti a je třeba provést jejich opravu nebo údržbu.

„Jsem rád, že příspěvek na rekonstrukce krajských silnic poskytne Státní fond dopravní infrastruktury krajům i v letošním roce. Nejenom v Libereckém kraji se tak bude stav silnic dále zlepšovat. V našem kraji budou celkové výdaje na údržbu, opravy, rekonstrukce, modernizace a nové stavby vyšší než jedna miliarda korun,“ dodal hejtman Martin Půta.

Seznam nově připravovaných projektů:

- III/32546 Horka u Staré Paky, etapa II.,

- II/286 Zlepšení protismykových vlastností Lomnice n. P.,

- III/26217 Silnice Podlesí – Novosedlo (vyřazená silnice),

- III/25932 Ždírec – Blatce – hranice kraje,

- III/29042 Tanvald,

- III/2629 Častolovice, havárie propustku,

- III/27926 Kacanovy, rekonstrukce propustku (pod hřbitovem),

- III/28716 Pulečný, havárie propustku,

- II/288 Podbozkov–Cimbál (dodatečné průzkumy),

- most ev. č. 289-002, Semily, rekonstrukce mostu (průzkumy),

- III/26219 Žandov, rekonstrukce opěrných zdí,

- III/2787 Petrašovice, vč. mostu ev.č. 2787-3,

- II/263 Valteřice – Horní Police,

- III/28716 Kokonín–Pulečný,

- III/27810 Šimonovice, rekonstrukce silnice,

- II/268 Nový Bor, rekonstrukce propustku,

Liberecký kraj zahájil výběrová řízení na sedm velkoplošných oprav vozovek krajských silnic za zhruba 51 milionů korun bez DPH. Nové vozovky jsou naplánovány v Horce u Staré Paky, ve Skalce, v úseku Žandov – hranice kraje, Český Dub – Starý Dub, Frýdštejn–Voděrady– Ondříkovice, Tuhaň – hranice kraje a v obci Chlum na Českolipsku. Projekty budou uskutečněny nejpozději do konce září letošního roku.

Rada kraje také projednávala připomínku Centra regionálního rozvoje k zadávací dokumentaci veřejné zakázky „Silnice II/610 Turnov – hranice Libereckého kraje (vč. mostních objektů)“, která bude částečně financována z Integrovaného operačního programu. Připomínka spočívá v rozdělení předmětu plnění veřejné zakázky na více částí. Důvodem jsou rozdílné typy pozemních komunikací. Požadavek je, aby zakázku uskutečnilo více zhotovitelů. Po projednání kraj rozhodl zakázku nerozdělovat, a to z důvodu lepší koordinace stavby a předpokladu podání vícero nabídek.

Youtube video

Sdílet článek

Zpět
Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky